Thursday, May 17, 2012

Setiap yang berlaku ada hikmahnya...

Salam Jumaat...

Alhamdulilah...sehingga ke saat ini Allah masih lagi memberikan saya peluang untuk bernafas di bumi ini...Amin...lagi beberapa hari saya akan menjawat jawatan tetap sebagai seorang guru...inilah benda duniawi yang paling ditunggu-tunggu stlh bbrp tahun belajar...utk menunggu jawatan tetap sbg seorang guru memerlukan kesabaran yg tinggi...mcm2 kerja aku dh buat utk sampai ke tahap ini...alhamdulilah...mungkin inilah yang dinamakan rezeki slps berkahwin dan rezeki anak dalam perut ini...amin..amin...

Tapi ada benda yg nak story di sebalik posting guruni...nak sambung story for previous entry...kan aku ad story psl konflik posting...ok..hari isnin lepas aku terus call Bahagian Pendidikan Khas. Aku tanye negeri aku posting n die jawab surat akn sampai by this week...negeri plak ade 3 maybe awk dpt johor, kuantan or shah alam..adoi kan ke senang bgtau negeri mane terus..aku dh pk dh if dpt jauh cmne..susah hati betul..last2 member ade bg nombor baru n kalini org tu layan elok sgt..nama die Puan Zakiah..baik sgt orgnya...die bgtau yg aku dpt area Shah Alam...SMPKV Shah Alam, seksyen 18...sekolahni mmg sek pendidikan khas utk student yg ada mslh pendengaran n pembelajaran..alhamdulilah still dekat dgn family nasib x dpt kuantan or johor...aku bersyukur sangat2..N ade lg 2 org budak kelas aku yg dpt same school ngn aku...kak cda n ija...ade gak geng kan..lega aku

Di sebalik semua benda yang terjadini aku bersyukur Allah dekatkan aku dgn suami, bakal baby n family...aku sentiasa doa dekat dengan orang2 yang aku sayang...sbb nnt dh ade baby nk mintak tolong mak jage...xnk ddk shah alam nk ddk puchong gak... hehehe...okla tmpat die aku just kene bekorban kuar umah awal skitla...yang paling penting aku nk ikhlas mendidik anak murid aku x kisahla siapa mereka...semoga dapat keberkatan dari Allah...Amin...doakan aku berjaya mendidik anak bangsa ye..

No comments:

Post a Comment