Tuesday, October 9, 2012

Pengalaman Bersalin...Part 1

Assalamualaikum semua bloggers...i'm back...n semangat menaip tgh berkobar2 ni..hehehe

Zetty nk cite pasal pengalaman nk menempuh bersalin si Zahra ni...actually ada mcm2 dugaan yg datang tp berkat kesabaran alhamdulilah lahir jugak si tecit ni...



Sbenarnya due date utk deliver baby 17 September...so start dr hari raya aku dh standby beg baby ke hulu ke hilir konon2 bajet bersalin awal la..kononnye...dlm masa yg sama byk bertanya kt kawan2 yg dh ad experience melahirkan baby n aku rajin baca mcm2 artikel dekat internet utk persediaan nk bersalin...dlm otak aku aku mesti bersalin awal means before 17 aku dh bersalin...tp hari yg ku tunggu2 x kunjung tiba..baby blm lahir tp aku plak yg sakit...Allah bagi ujian kat aku di hujung2 kehamilan sbb ms awal2 dulu xd alahan..sumenye ok..

Weeks 38 perut aku dh start gatal tahap gaban punye..mcm2 krim aku beli tp sume x jalan..pantang terpegang skit die punye gatal xdpt nk gmbarkan...sblmni aku pakai krim utk kurangkan stretch mark n perut aku pon xd sgtla regangan tu tp automatik ms week 38 ni tetibe stretch mark aku jd banyak..ad skali aku tunjuk kt mak aku mak aku tekejut n ckp mak dulu pun xdela teruk cmni..mcm nk meletup dh perut bile aku tgk perut sendiri dh mcm bola...member2 cikgu aku kt bilik guru sume tahan x bg aku menggaru tp aku nk garu jugak2..bile dh garu rs heaven sgt..dh lepas tu aku hadapla pedih die..padan muke

Week 39 aku dh start cuti utk preparation nk besalin..adik2 aku hr2 tanya bila nk besalin mcm nk kene tempeleng sorang2..dh baby xnk kuar nk besalin mende..tensyen gak masa tu..hahaha...ooo satu lg ms week 37 aku ad try telan mentah2 putih telur ayam..org yg kt kedai kt JJ tu gtau yg elok telur ayam kampung..dah..mane nk carik kt cni telur ayam kampung..aku bedal telur ayam dlm peti ais umh aku tu je..org kata nnt senang nk bersalin sbb putih telur kan licin..aku amalkan 3 hari..lpas 3 hari adik aku tanya lagi...ade rs nk bersalin tak? sabar..sabar...

Masa week 39 tu gak aku lupela hari ape aku kene sakit tekak...slalu if sakit tekak aku akan kene flu dan diikuti dgn asma..aku ni pengidap asma..ha sudehhh...nk dekat2 deliver ni la penyakit yg aku takuti dh datang...n satu lagi dlm 3 hari aku kene gatal2 satu badan..habis badan aku merah2..tergaru2 satu badan dgn gatal perut x hilang lg...mak aku tgk n ckp cmnela nk besalinni...mcm2 penyakit datang...tp aku mls nk layan buat2 sihat n jenjalan lg ngn husband..smpai hari yg ditunggu2, 17 Sept..aku bersedia nk sakit tp sakit tu x dtg jugak..mak adik ayah sume tanye x sakit ke? adui ai aku mmg x sakit n utk membuktikan aku x sakit aku g jenjalan kt JJ Equine ngn husband aku..dia layankan je sbb kesian tgk aku..

Malam 17 hb tu aku kene demam, batuk, selesema n gatal2...mmg panas bdn aku husband dh risau n nk bwk aku g hosp putrajaya tp aku xnk sbb x sakit..tp dia ckp baby dlm perut kita xtau..tp aku degil gak...aku tido buat bodo je...padehal mmg risau pun tp sbb pk x rs sakit nk bersalin tu yg mls nk g hospital..tp kol 2 pagi husband kejut suruh pg jugak hospital sbb die rs bdn aku panas...nk xnk aku pg jela...

TO BE CONTINUE...

No comments:

Post a Comment